24 Haziran 2014 Salı

Bir Pasta Yapmış Yanağını Dayar Uyursun!

Nasıl atlayıp zıplasam, sevinçten nasıl göbecikler atsam bilemiyorum. İçim içime sığmıyor çünkü Cafe Fernando'nun kitabı bu gün kargodan geliyor!
Tamam, kabul. Bir yemek kitabı herkes için çok çok sevindirici bir şey olmayabilir ama uzun süredir beklediğim bu kitap beni çok mutlu etti.

Duyar duymaz internetten baktım, 90 TL ama indirimli 60 TLye geliyor. Dedim ki "kızım git şunu Manisadaki dükkandan al, birilerine prim olur bari haydın dokunur." Hiiiiiiiiiç üşenmedim, haftasonu gittim, Manisadaki D&R'a. Alıcam kitabı bir baktım, mağzada 90 lira! çok pardon ama o prim için 30 TL ödeyemem gerekirse elden veririm dedim, döndüm internetten ısmarladım. Ben aldıktan hemen sonra da internet fiyatı 72TLye çıktı! Baktılar kitap hızla satılıyor hemen fiyatı yükseltti zekiler.

Kitap henüz elime geçmedi, ancak ben bir sıkı bir Cafe Fernando takipçisiyim. Blogda yayınlanan tariflerden şu ana kadar hiç biri beni hayal kırıklığına uğratmadı. Her birini tek tek deneyip, mükemmelleştirene kadar uğraştığını ve son halini paylaştığını söyleyebilirim. Tariflerin yanında onların hikayelerini okumak da çok keyifli. sanki oturmuşsunuz mutfakta, karşınızda Cenk, hem başından geçenleri anlatıyor hemi de
o süper leziz şeyleri yapıyor, ama malesef sonunda yiyemiyorsunuz. yemek için kendiniz yapmanız lazım.

Yemek sever-yemek yapar olarak kitaplığımda bir sürü yemek kitabı var. Bu kitabın, daha doğrusu sevgili Cenk'in tarzının en güzel yanı, uluslar arası mutfaktan toplanan tariflerin, Türkiye'de kolay ulaşılabilir malzemeler ve ölçülere dönüştürülmüş olması. Piyasadaki yabancı dilden çevirme kitaplarda bu sorun var. Mısır çarşısına bile gitsen zor bulacağın malzemeler oluyor.  Ya da "soğanlar pembeleşinceye kadar" kavramımız gibi , yabancılara ait bir terimden direkt çevirme yapıyorlar. Çık içinden çıkabilirsen. Sırf bu nedenle rezil olmuş bir sürü maceram var benim. Cenk'in en zor malzemesi sanırım gerçek vanilya çubukları :) 
Bir de Cenk bulunamayacak malzemelere kolay alternatifler üretmiş. Mesela krema bizde tek çeşit geçiyor oysa yurt dışında % bilmem kaç yağlı yazar. Blogda buna öneriler vardı yanlış hatırlamıyorsam. Şu marka şunun yerine şu da bunun yerine geçebilir diye!

Türk yazar kitapları ise çok kısıtlı konularda ya da eski tariflerle dönüyor. Hatta çoğunda denemedikleri yemekleri eski kitaplardan bulup koyuyorlar gibi hissediyorum. 

Deneyimlerime dayanarak diyorum ki, şu anda piyasadaki en iyi yemek kitabına bakıyorsunuz.

Araya bir ufak itiraf, O yiyenlerin bayıldığı tereyağlı çikolata parçacıklı kurabiye tarifim buradandır :)

Biraz detay verelim,

Cenk kimdir?

Babamın oğlu değil tabii, bakmayın siz benim Cenk dediğime, hafif bir crush mevzuum var, o yüzden tanımasam da Cenk deyince hoşuma gidiyor. Kendisi gayet efendi Cenk Bey imajında.
Aslında farklı ve iyi bir eğitimi olmasına rağmen, yeter dediği profesyonel iş dünyasına elveda diyip kendini bloğuna adıyor. 
Hem fotograf sanatçısı, hem mutfak sanatçısı. Detayları şuracıktan görebilirsiniz.
Bu da resmi,
Şimdi hem fotoğraf hem de mutfak sanatçısı olan bu yakışıklıya şöööyle bir bakmadığını iddia eden hatun varsa, gelsin, muayene ettirelim psikoloğa.












Cafe Fernando Neresidir?
Gerçekte öyle bir cafe yok. Cenkin bol ödüllü (saymaya üşendim) yemek bloğudur. Linki budur. Ama anladığım kadarıyla özel sipariş kabul ediyor. 


Bonus
Brownie dantel giyer nedir?
ah işte budur! Dolce Gabbana için hazırlanmıştır. Cenkin yaratımıdır!





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder