28 Ocak 2015 Çarşamba

Kumpass’a düştük!

Evden Kaçamayış (temsili)
Minnak kardeşim ve benim en sevdiğimiz oyunlardan biri ingilizce “room escape” diye geçen, Türkçe meal’i Odadan kaçış oyunlarıdır.  ( Osmanlıcaya alıştırma yapıyorum yakında Osmanlıca konuşmamız istenecek zaar)  Oyunun amacı esasen bir oda veya evden çıkmak. Ama kapıyı açıp hoop çıkarım diye bişey yok. Ortalıkta düşman olmasa da kaçmak biraz beceri istiyor. İpuçlarını toplayarak şifreleri buluyor kutuları ya da kapıları açıyorsunuz, oradan hoop bir şifre daha, bi şifre daha derken sonuda kaçıveriyorsunuz. Temel mantık bu. Ama genellikle de ürkütücü arkaplan müzikleriyle gergin oluyor ve eski ve kasvetli bir ortamda geçiyor.

Geçenlerde maşukum bir firsat sitesinde bir ilan görmüş. Bu ilanda “Kumpass - izmir’in ilk evden kaçış oyunu” yazıyormuş. Bir inceledik ki meğer bizim evden kaçış oyunları gerçek hayata geçirilmiş (vallahi benim aklıma gelmişti!)


Gayet korkutucu da bir sitesi var;  http://kumpass.com/ Eve girmeden stress başlıyor :)

Iki çifttik, hemen birbirimizi gaza getirip randevu aldık. Ilk hayalimiz eski bir rum evi olacağıydı ancak değilmiş. Azıcık hayal kırıklığına uygradık ama moralimizi yüksek tuttuk. En gaza getiren şey çok az kişinin oyunu tamamlayabiliyor olmasıydı. Zor olması önemli. Basit olan oyun zevk vermezdi. Biz iki kız bu oyunları çok oynadığımız için kesin çıkarız diye düşündük.
 
Gitmeden once biraz araştırma yaptım. Meğer bu, dünyada popular bir oyunmuş. İstanbul ve Ankarada uzun süredir var imiş ve bağımlısı olanlar var imiş. Imiş de imiş. Ben nasıl oldu da bu kadar zaman bundan uzak kaldım bilemiyorum. Kendime çok kızdım. Resmen dünyadan bi haberim!


Günler geçti ve randevu tarihimiz geldi. Saatinde kapıdaydık ancak bizden önceki ekibin kutlama seramonisi (evet çıkmışlar)uzun sürdüğü için ev hazırlanana kadar dışarda bekledik. Bu arada bu sürede ben hasta olmuşum 3 gündür salya sümük yatıyorum.

Oyun 2-5 kişilik. Aynı anda bir çok yerde birşeylere bakmak sizi hızlandırıyor o yüzden kalabalık gitmemizi önerdiler. Haklı da çıktılar. Kalabalık gidin.

Siz oyun ekibini görmüyorsunuz. Oda kendiliğinden açılıyor. Her yerde kamera ve megafonlar var. İletişiminiz bunlarla sağlanıyor ama malesef tuavalet yok. bire içip gitmeyin :) . Bazı oyunlarda varmış. Şifrelerle birlikte adım adım evin hikayesini çözüyormuşsunuz  ya da hapishaneden kaçıyormuşsunuz vb. Bu oyunda bir hikaye yok ama içerinin atmosferi eski bir ev gibiydi.
  
Neyse sonuçta oyun başladı. Öncelikle belirteyim, kesinlikle bilgisayarda oynananlar gibi değil. Orada belili eşyalara tıklanmaz ve sen bilirsin ki o işe yaramaz. Ama burada bir sürü nesne var ve hangisi şifreyi içeriyor anlamalısın. Kafan karışıyor.  Hele bizim gibi henüz açmamanız gereken kilitler rastgele açılırsa, iyice çorba oluyor.

Kumpasa düştük!
Oyunla ilgili detay vermeyeceğim . En ufak bir ipucunu bile önceden bilseniz , insanın hevesi kaçabilir. Ayrıca kimsenin kaçmasını istemiyorum. Kaçamayın işte! Oooh! Tek söyleyeceğim, bazen çok daha basit düşünmek gerekiyor. Biz başta çok kastırdık çok basit olan ilk şifreyi bulamadık. Sonrasında biraz sıkıntılı morale devam ettik. Arka fonda da sürekli bir müzik var, stressini o da arttırıyor. Biz ipucu almamıza ragmen 2. Odadan fazla ilerleyemedik.

Resmen kumpasa düştük!

Ama bu iyi bir deneyim oldu. Biz elektronik ortamdaki başarımıza çok güveniyorduk. Gerçek hayatta daha farklı olduğunu görmüş olduk. Ayrıca sırayla açmanın önemini gördük. Bu da önemli.

Süremiz bitince kilitli bir odadan oyunu yönetenler çıktı. Sizin oyununuz hakkında yorum yapıyorlar. Not: o odaya girilemiyor, oyuna dahil değil.

Ben ilk şifrede  kameradan çıkan sesler şifre olabilir diye düşünmüştüm. “çıt, çıt ..“ meğer ışık geldikçe gece görüşe girip çıkıyormuş. Ondanmış. Ama tabi tam baktığım anda, ordaki çocuk ta bize gülüyormuş. Bir an onu tırstırmışım anlaşılan. “Oyun etme oyuna gelirsin” :)

Gereksiz yerlere ya da sırası gelmeyen ipuçları çıkmayan kilitlere çok takılmışız(oysa ben bişeyı onun ipucu sanmıştım yaa) İleri yerde basit düşünüp basit yerde karmaşıklaştırdık. Sanırım insan hayatını nasıl yaşıyorsa bu oyunu da öyle oynuyor. Bizimki yerli yersizdi. 

Bir diğer görüş de Denizin oyuna çok katılmadığıydı.  Çok böyle şeylerin adamı değil malesef. Genelde kenarda durdu. Çıkınca da “yaaani!” dedi. Bu yani beğenmediği anlamına geliyor ama kendisi aksini iddia ediyor.

Sonuç olarak biz çok keyif aldık. Gerçekten vaktime değmeyen onca şeyden sonra, 1 saati hakkını vere vere güzel geçirmenin bir yolu! Kesinlikle herkese öneriyorum. Yaşanası bir deneyim. Ayrıca ekip çok neşeli. Kumpasa düşseniz bile moraliniz yüksek çıkıyorsunuz evden

Kendi performansımızı başarısız bulduk ama en azından destekle de olsa 2. Odaya girdik. Bu başarısızlığımızın üzücü etkisini bir diğer oyunu oynayıp kaçabilerek gidermeyi istiyoruz. O nedenle korku teması olan Pandoranın Evi oyununua randevu aldık hemen. Eğer bu oyunlardan o zamana kadar sıkılmış olmazsam onu da yazarım muhtemelen :)


NOT:
Yeni oyun için araştırma yaparken çok güzel bir siteye denk geldim. “Biz evde yokuz” diye bir site. Dışarıda yapılabilecek her türlü hareketli spor ve eğlenceleri özetliyor. Yapmışlar da yapmışlar abiler. Resimlerini de koyuşlar, “kime uygun” kısmıyla hedef kitleleri de belirlemişler. Kıskana kıskana takip edip izlerinden gitmek gerek. Gerçi Denizcim özellikle ucunda tehlike veya spor varsa katılmaz, sevmez hemen burun kıvrılır, dudak kalkar, “ıııh” der, ama ümidim, popularitesiyle gaza getirip bu tarz işlere sokmak kendisini. Zira tek başına keyfi yok böyle şeylerin. Bilahare outdoor aktiviteler (ev dışı faaliyetler) ile ilgili yazı yazarsam daha detaylı değinirim kendilerine ama siz şimdiden buradan bi girip bakın bence.

Aşağıdaki listeyi onlardan buldum, sadece isimleri veriyorum digger detayları vermiyorum ki iyice çalmış olmayayım. Oyun türü iletişim bilgileri , internet sitleri filan burda var.




İSTANBUL AVRUPA
ODADAN KAÇIŞ İSTANBUL 
ISTRAPPED İSTANBUL
EVDEN FİRAR
CAGE404
ESCAPE PLANET  SENİN MACERAN
EXCAPE
MAZEUP
ENIGMA
EXIT RUN
LOCK HUNT
FİRARİSTANBUL
NUMARA 13 İSTANBUL
APARTMIND
THESCAPER 
BEE ESCAPE

İSTANBUL ANADOLU
THE ROOM
 KUSURSUZ KAÇIŞ
EXIST
TUZAK
DEFUSE THE BOMB
GÖREVİN 
ESCAPE34
CRYPT LOCKED
GİZEMLİ EV
ESCAPE LOCK

ANKARA
ODADAN KAÇIŞ ANKARA
SHERLOCK ANKARA
LOCKED IN
TRACK THE KEY
ALCATRAZ
THESCAPE
NUMARA 13 ANKARA
ESKİŞEHİR
EXEN
ESARET
ESKCAPE GAMES
PARADOKS
KİLİTLİ ODA

İZMİR
KUMPASS
PANDORA’NIN EVİ
ISTRAPPED İZMİR
ESCAPE İZMİR
LOCKED DOORS (o sitede yoktu, ben denk geldim)

BURSA
EXIT

ADANA
CODE

DENİZLİ
ŞİFREYİ ÇÖZ

SAMSUN
GİZLİ ANAHTAR



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder