21 Şubat 2014 Cuma

Everyday I’m puzzleing!


Yıllar önce küçük kardeşim kedileri çok sevdiğim için bana 500lük bir kedili puzzle almıştı. Saman balyasının önünde 2 sarman kedi yavrusu vardı. Günlerce uğraşmıştık yapabilmek için.  Olmadı topladık, 4-5 ay sonra yine başladık. Minicik puzzle’ı sonunda bitirdik ama 1 eksik vardı. Orada burada süründü, sonunda ebedi ikametgahı çöp kutusu oldu.
Yıllar sonra doğum günümde kuzenim ve sevgilisi, bana bira şişelerini resmeden bir puzzle almışlardı. O kadar keyif aldım ki devamı geldi. Ama o zamanlar yaptığım tüm puzzlelar da yurttan ayrılırken unutuldu.
Ailemin yanına taşındığımda dağıntı olacağı ve yer kaplayacağım  için çok ilgilenmedim. Kendi evime geçişle bir tane aldım ama bir türlü ilgilenemedim.

Puzzle’ın hayatıma dönüşü baya bir ilginç oldu. Yılbaşında kuzenim kardeşime bir puzzle hediye etti. Babam ve kardeşim yapmaya başladılar. Odaklanma, beyni çalıştırma, başarma duygusu gibi etkileri onları o kadar tatmin etti ki, babama puzzle almaya başladık :D
Babamın puzzle seveceği hatta bağımlılık olacağı
hayatta aklıma gelmezdi!
Puzzle yediden yetmişe her yaştan insanın keyifle vakit geçirebileceği bir uygulama. Aslına bakarsanız pek çok faydası var.  Odaklanma sağlıyor, dikkati geliştiriyor, keyifli zaman geçirtiyor, başarı duygusu veriyor , ortaya çıkan ürün yararlı olma hissini tatmin ediyor veee evinizi güzelleştiriyor! Odanıza uygun bir puzzle bulup onu yapıp astıktan sonra geçip karşısına bakmak çok büyük bir keyif. Aslında çok da güzel bir hediye.
Puzzle alırken dikkat etmemiz gereken bazı şeyler var. Öncelikle nereye asacağınızı planlayıp, ona göre bir puzzle alın. Çok beğendiğiniz bir puzzle’ı alıp yapıp sonra dolap üstünde çürümeye terk etmek moral bozucu oluyor.
Fiyat tabii ki önemli ama aldığınız puzzleların kaliteli olmasına dikkat edin. Bazı markaların üretimleri daha parlak ve güzel görünüyor. Clementoni ve Educa benim favorilerim açıkçası.
Ayrıca marka sadece o açıdan önemli değil, bir de birbirine uyan parça meselesi var. Birbirinin yerine uymaması gerek parçaların. Yoksa yanlış parçalar çok uğraştırıyor.
Aldığınız resimde mümkün olduğunca çok desen olmalı ve renkleri farklı olmalı. Düz renk büyük alanlar, birbirine yakın renkler yaparken kafayı yemenize sebep olabiliyor.
Eskiden çok çeşit yoktu. Şimdiyse renk renk desen desen şekil şekil puzzle var. Ünli ressamların tabloları, güzel manzaralar, komik resimler… Artık birer dekorasyon nesnesi haline geldi. Benim en son keşfim Clementoninin Disney Art Puzzle serisi. Eski bir seri aslında. 2-3 yıllık. Ama ben ilk defa aldım ve delirdimmm! En sevdiğim tablo Venüsün Doğuşudur. Bunun daisynin doğuşu olarak yeniden uyarlandığını düşünün! Klimt’in sevgililerini mickeyli ya da  Creation of Adam’ın Donald versiyonunu düşünün! Hatta Mona lisanın Mona Daisy olduğunu! Mickey ve minnie yakında yatak odamı süsleyecek, daisy de salonumu. Şimdilik bu seriden ikisini bitirdim üçüncüsü de sırada. Sonraki hedefim de prensesli puzzle!




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder