13 Şubat 2014 Perşembe

Çılgın Proje: Bebek Evi


Pam para paaaam pa pa pa paaaaam! Evet sonunda bloğumda gevezeliklerimden başka ve faydalı bir şey olacak! Çılgın Projemi açıklıyorum: Minik yeğenim Dora için bebek evi yapmak!

Bizim bıdık bebekliğinden beri büyük oyuncakları değil, avcunun içine sığan bebekleri sevdi. Anneannesi bir ara ona sylvian family diye bir oyuncak markasının bebeklerini almış. Sıpacık o kadar çok beğenmiş ki, babası da ona bu bebeklerin setlerini almayı sürdürüyor.
Yaklaşık 8 cmlik bebekler bunlar. Ve kendi boyutlarına uygun mobilyaları var. Merak edenler http://sylvanianfamilies.com.tr/ adresinden inceleyebilir.

Ben de sorumluluk sahibi bir teyzoş olarak, baktım bu mobilyalar artıyor, bunları koyacak bir ev lazım dedim. Hem  bebek evi benim de içimde kalmıştır yıllardır. Bari onunla oynar, nasiplenirim dedim. Zaten annesiyle beni
görmelisiniz. Neredeyse çocuğu kenara çekip biz oynayacağız bebeklerle!


Bebek evi her küçük kızın hayalidir. Yurt dışında bunları yapmak için özel özel dükkanlar var. Gidip mobilyaları alıyorsunuz ev beğeniyorsunuz, dekore ediyorsunuz … neler neler.
Ama maalesef ülkemizde bu çok yaygın değil. Çok pahalı mini minnacık evler ya da karton-plastik Barbie evleri var.

Bahsettiğim oyuncakların da kendi bebek evi var. İçinde 6 oda var ve fiyatı 200 TL. açıkçası hem küçük geldi gözüme, hem o boya bu fiyat çok geldi. Zaten oyuncaklara  yığınla para veriyoruz! 

Bir de Doracım 4 yaşında olmasına rağmen el emeği olan hediyeleri çok sever. Sonunda mühendisliğimi konuşturarak bir ev tasarlamaya karar verdim. 

İlk işim internetten bu işi araştırmak oldu. Yurt dışında pek çok anne bloglarında nasıl yaptıklarını yazmış. Benim avantajım, mobilyaların hazır olması,. Onları da elle yapan cengaverler var.

Türkiyede ise 1-2 blog var sadece. Çoğu da profesyonel maketçiler.

Önce oyuncağın türkiyede bulunan oda setlerini ve mobilyalarını inceleyerek kaç oda olması gerektiği ve odaların içinde neler olması gerektiğine karar verdim. Tabi bunu yaparken elimizdeki mobilyalar önceliğim oldu. Ondan sonra da bu mobilyaların boyutlarına göre ev tasarladım. Ben takıntılı ve her şeyi olmazsa eve ev demeyecek bir uyuz olduğum için, güzel ve koooooocaman bir bebek evi çıkt ortaya. Boyutları belirlerken annesiyle beraberdik. Onayını aldım önceden ki sonra “ay bu çok büyüüüüüüük nereye sığacaaaaaak, ayyy offf” demesin.

bebek evi yapımı
Arkadan görünüş
Sonra basit bir çizimle (bildiğiniz excelldeki şekilleri kullanarak ehehehehe) yanda gördüğünüz  evimi tasarladım.
Şu anda solid works’e geçirme aşamasındayız. Bir arkadaşım, sağolsun çizimi solide geçirecek ki direk cncli bir marangoza gidip bilgisayara verileri girdirerek parçaları kestirebileyim.
Bebek EviBir de önceden çizilen parçaları sanal ortamda birleştireceğiz. Böylelikle boyutların doğruluğuna emin olacağız.
Bundan sonraki adımlar:
  • Ev için parçaların kestirilmesi
  • Duvar kağıtlarının beğenilip bastırılması
  • Evin duvar kağıtlarının yapıştırılması ve Dışının boyanması
  • Evin parçalarının bir araya getirilmesi
  • Çatıya kaplama yapılması (evet evet! Bildiniz! Gerçek çatı malzemesiyle;)
  • Menteşelerle kanatların birleştirilmesi kapı pencerelerin yapılması
  • Perdelerin yapılması ve asılması (kocaman anane dikim sp
    onsoru olacak umarım
    J )
  • Son olarak da eğer yapabilirsem, ki en zor bu görünüyor, pilli lambalar yapılması ve asılması

Ta daaaam! İşte bu kadar.
Her adımı buraya yazmayı planlıyorum, umarım temebelliğimle caymam.
Beni özleyin anacım

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder